-något nytt-

Ja för ett tag sedan var min syster VeronikaP på besök hos mig, vi pysslade på kvällarna när barnen äntligen hade somnat. Då fick jag lära mig att "torrchalka". Man stämplar med en Versa Mark Watermark stämpeldyna, sedan tar man en sådan liten pom pom boll på en krokodiltång och duttar lite färg på av lite torrchalks, som man färglägger motivet man stämplat.
Jag är ingen hejare på att förklara men här är ett av korten som jag nu gjort med den fägläggningen. Kortet gjorde jag till en utmaning på stämpelstafetten, där man skulle använda alternativa färger...
image204

Sedan har vi mitt bidrag till glitter utmaningen... det glittrar väldans i hela huset..
image205

Å vet ni vad vårat lag leder tävlingen... HEJA BläckArmy - VI pallar stämpeltrycket! Nu säger jag tack och adjö för idag, tack för en liten komentar det är så kul att se vem som varit inne här. Klockan har nu passerat 22,24 så God Natt.

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej kompis!
Åh, vilka fina kort. Jag blir så nyfiken på texten, Åsa Jinders... Var har du fått tag i det? Kanonläckert med hjärtat. Jag har mycket att lära ser jag. c",)
Hus är ordnat. Jag byggde ett fort som attan till dej. Levereras imorgon. Kul att kunna bidra.
Antagligen är det stampclub som är på väg från Magnolia. Jag hade ju beställt för sent. Hm, konstigt.
Må så gott.
Och krama de dina.

Postat av: Cathrin

Ha,ha glitter i hela huset! Det glittrar om dej oxå!
Kram Cathrin

2007-11-22 @ 10:08:20
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Fina kort du gjort!! Glitter är fint!! Vänta bara tills Märta vill glittra också... ha, ha!!
Tack för brevet som kom idag!! :-)

2007-11-22 @ 16:35:38
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

oooh!!! *me like alot* =D
Härliga kort du gjort! Båda är ovanliga men kalasfina!! =D
HOppas du kan komma på nästa pysselträff!
Må gott!
kram Petra

2007-11-23 @ 12:30:35
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Lotta/ FruH

Vilket ljuvligt hjärtakort, stilfullt och snyggt!
Visst är det fint med glitter till jul, men inte så himla kul när det biter sej fast överallt till påsk....Vi ses väl och pysslar framöver, det skulle var såå skoj!
Ha en kalasfin helg!
Kram,
Lotta/ FruH

2007-11-23 @ 19:22:37
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: rufsan

Vilka fna kort du gjort, har inte varit inne på ett tag men gillar dem alla!!

2007-11-24 @ 12:28:33
URL: http://rufsans.blogg.se
Postat av: jenny_li

Ååå - den där sången av Åsa Jinder är bland det vackraste jag vet, finns den som stämpel eller har du skrivit ut med skrivare? Jag stirrar på hjärtat och kan inte för mitt liv begripa hur nån kan få det så snyggt med torrchalks, har haft såna i åratal, men tycker bara jag får det flammigt och gräsligt... Det här var galet snyggt!

2007-12-05 @ 20:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback