Nu är jag på G igen...

Ja jag har haft ett medvetet sommaruppehåll från allt vad pyssel heter. Men jag har inte varit sysslolös för det, mycket har jag gjort i sommar...

Vi har renoverat vårat kök och vardagsrummet, bilder kommer. Jag är så nöjd och det är så trevligt att vara i köket (maten smakar mycket bättre med).

Sen har jag ju ett annat stort intresse under sommarhalvåret - nämligen min trädgård. Jag blir grön hela jag när solen börjar skina på våren och mina fingrar kliar och vill ut och rensa, plantera och greja i trädgården. Jag är nog konstig men jag tycker det är avkopplande att rensa i rabatterna...

image172
En bild från mitt grönsaksland i augusti - 07 å vad jag saknar all sallad...

Nu på höstkanten har jag promenerat mycket i skogen - och med dem har jag uppfunnit en ny sport.... Nämligen kantarell-jakt. Jag kan inte komma hem efter en promenad om jag inte hittat några kantareller. Nu har det börjat att bli glesare men jag har hittat mängder....
Tro det eller ej men varken jag eller min man äter kantareller! Vi lagade sådana där varma mackor med kantarellstuvning på en kväll (alla säger att det är en delikatess...). Men vi tog några tuggor, tittade på varandra, och gav dem ett nytt hem i komposten! Sådana finsmakare är vi...

Men mina vänner har blivit väldigt glada över kantarellerna.  

Men nu börjar allt bli normalt igen och jag är återigen med i Design teamet för
Poppes Stämplar. Jag har gjort några kort och flera är på väg...

image173

Denna stämpeln kommer från Paperbag Studio (finns hos Poppes Stämplar)


image174

Denna stämpeln kommer från Busbra stämplar även den finns hos Poppes.

Nu har klockan passerat 22 och jag ska läsa lite i en bok av Camilla Läckberg, Hej.


Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Åh vad skönt att höra att du bara tagit en paus från allt bloggande. HAr varit inne här då och då och tittat efter nya inlägg.
kram Annika

Postat av: Cathrin

Hej och välkommen tillbaks,äntligen. Mitt grönsaksland har också varit grönt och fint........
fast mest av ogräs,hm.Vi ses i morgon...mot Vänerträffen,jabba va kul vi ska ha. Kram

2007-09-27 @ 21:11:19
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Lena(lenalandis)

Va kul att du är på G igen! Har allt tittat in här många gånger under sommaren trodde nästan att du slutat blogga. Tack för kommentaren i min blogg. Ritar alltid mun på mina hÄnglar och Magnolior. Mitt känne tecken kanske....
Ha en trevlig helg!

2007-09-27 @ 21:14:33
URL: http://lenalandis.blogg.se
Postat av: Anonym

Halloj...!! Kul o se att du hittat in från trädgården och tillbaka till pysselhörnan... eller va den nu kallas... :) Har varit oroväckande tyst här...

2007-09-27 @ 22:54:16
Postat av: VeronikaP

Hej på dej, fina kort och ett fint, grönt grönsaksland...
Jag hittade ett recept igår där man behövde massa persilja... hmmm du har/hade fin persilja du!
Vi ses i eftermiddag! Kör försiktigt!!

2007-09-28 @ 08:19:09
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

ååh!! Va roligt å se dej tillbaka till pysselvärlden!! =)
HOppas ni får en trevlig helg i Karlstad..är inte alls avis.. ;)
Härliga kort du gjort!! =)
Må gott!!
kram Petra

2007-09-28 @ 23:43:47
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Gunvor

Välkommen tillbaka! Fina kort har du gjort också - gillar färgerna skarpt!

2007-09-29 @ 16:04:28
URL: http://gunvors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback