-det växer tydligen guld i skogen-

Ser ni vad mitt öga letar efter varje dag när vi går på promenad...  De finns överallt, de bara ploppar upp framför mig och det är så roligt att hitta dem. Det är ju så härligt att gå i skogen och njuta av lugnet och dofterna. Underbart!





Ska nu byta lite kantareller mot lite ägg (undra nu vem det är som har höner?).

Vi har väntat och väntat hela sommaren på att vår squash planta ska ge oss något förutom jättestora gula blommor och nu hade vi nästan gett upp. Då ser vi något som kanske har växt lite för mycket nämligen en squash. Nu vet jag bara inte riktigt vad jag ska göra med den och det kommer flera. Någon som har något tips??




Sen ska jag bjuda på en till sanning om mig själv.

* Jag har faktiskt druckit kaffe en gång i mitt liv, första och sista gången. Det luktar mycket godare än det smakar. För er som inte tror mig så har min syster
VeronikaP dokumenterat det hela.


Ha nu en trevlig kväll, Theresia

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Det heter höns gumman inte höner, fniss. Jag har jag har höner förlåt jag menar höns, tjoho. Bytt bytt kommer aldrig mer igen.



Ha en underbar dag! Kram Cathrin

Postat av: Hanna

åhhh! jag önskar för första gången i mitt liv att jag hade höns :)

kram på dig min vän!

2010-09-06 @ 17:32:54
Postat av: Britta

Gör som jag gjorde idag...rev ner squashen i min kyckling/bacon pastasås...eller grilla dom eller gör veg.lasagne med dom som "kött"...men den såg fin ut. Lycka till! kram

2010-09-07 @ 15:47:36
Postat av: VeronikaP

Squashsoppa är godast av allt!!

Vad blev det?

2010-09-07 @ 16:53:57
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Angela

Jag gillar att ha i squash i alla möjliga soppor!

2010-09-16 @ 18:44:03
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback