-lycka-

Lycka är mycket...

-Det är underbart att få lite skit under naglarna, ligga på knä och rensa i rabatten. Det är nämligen vad jag håller på med just nu! Idag har jag sått i mitt trädgårdsland. Sallad, spenat, dill, ruccola och lite lök. LIte potatis har vi satt med och inte vilken sort som helst utan mandelpotatis!

-Jag har idag gjort årets första rabarberpaj som jag bjöd en god vän på och hennes dotter. Underbart gott!

-Jag kan bjuda på ett gott skratt om ni vill titta in på min systers
VeronikaP´s blogg, hon har tagit en serie foton på mig... Men tyvär så dricker jag fortfarande bara te! Det ser ju så mysigt ut med en kopp kaffe! Men smakar gott gör det inte.  En vän sa till mig att jag ska prova att doppa en kaka i kaffet, det var tydligen gott! Kan ske får jag testa det en vacker dag?

Poppes Stämplar har en Försommartävling. Så kika in på Poppes blogg för mera information!!! Reglerna är ganska enkla, det enda som man ska tänka på är att stämpelmotivet ska finnas i Poppes sortiment.

Jag har nog tappat bort min kortmakarinspiration så om någon sett den så hojta till!!!

image308
Här är ett kort som jag gjort till Poppes, stämpeln heter "O Lucku day" och kommer från House Mouse Design. Stämpeln finns hos poppes.

Imorgon har jag en lååång lunch, då ska jag åka hem till en arbetskamrat för att njuta av hennes trädgård. Jag väntar med spänning på att se hennes underbara växthus som de har byggt!

Nu ska jag vika lite tvätt, så ha det så bra! Kram Theresia

Kommentarer
Postat av: Micke

Hej!

Jag skriver just nu min C-uppsats vid Umeå Universitet om bloggar och undrar om du är intresserad av att svara på lite frågor kring ditt bloggande? Intervjun behöver inte ta särskilt lång tid utan det är lite upp till dig och hur mycket du vill berätta om ditt bloggande.

Jag väljer helt slumpmässigt ut bloggar, och min uppsats kommer att baseras på ett flertal intervjuer.

Jag lyckades inte hitta några kontaktuppgifter för att nå dig direkt så jag använder mig av detta sätt och ber om ursäkt för det, hoppas du har överseende.

Om du tycker att det låter som något du kan ställa upp på och/eller vill veta mer, skicka ett mail till mig på [email protected]! (Känn dig annars fri att ta bort kommentaren!)

Mvh

Mikael

2008-05-06 @ 20:52:52
Postat av: Linda

Jag håller med dig, kaffe är inte det minsta gott! Håll fast vid det. Jag kommer aldrig att bli vuxen, som de säger...

Jättesött kort!
Kramar

Postat av: Zara

Jag kommer alltid bara dricka te och det står jag för :o)
Älskar ditt kort och jag tänker extra mycket på dig!
Kram

2008-05-06 @ 22:07:11
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: AnnikaS

Jag älskar oxå att vara i trädgården, fast jag tycker inte om att rensa ogräs utan jag läser en härlig bok istället.

Jag är ju numera enbart thedrickare då kaffet gör att jag får ont av magkatarren. Något jag däremot kan sakna är kaffe och en god chokladbit eller chokladkaka. Så testa det och går det inte, så är du helt enkelt inte någon kaffedrickare! *fniss*

Kortet du gjort är jättefint. Hoppas att du får tillbaka inspirationen snart så du kan göra fler härliga kort!

2008-05-07 @ 10:46:52
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Jonas

Min kära, det blir riktigt bra i trädgården och du vet att jag försöker hjälpa dig så mycket jag bara kan i fråga om att rensa och gräva. Men ibland är det så tråkigt att jag hellre blandar lite cement och gjuter fast gungställningen istället!!!

2008-05-07 @ 11:59:24
Postat av: Nina och Mia

Nu blir du väl paff när du får en liten hälsning från oss..! Spara en bit paj åt oss!

2008-05-07 @ 15:56:10
Postat av: Angelika

Tack för komentaren i min blogg! :-)
Haha! Ja inte är kaffe gott inte, många som tycker att jag oxå ska bli "stor" - kanske ska vi lära oss tillsammans att dricka kaffe :-D
Superfint kort! - som vanligt! Du gör ju bara sååå fina kort :-)
Kram

Postat av: Chruss

Vad mysigt!
Korten på dej blev ju bra - jag har varit en himla kaffemoster förr men numera är det te som gäller. Jag dricker ju kaffe men inte såååååå förtvivlat mycket...

2008-05-07 @ 21:55:50
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Lenalandis

Läcker färg på kortet! Har liftat ditt och Veronikas bröllopskort ligger i min blogg med länk till er.

2008-05-07 @ 22:15:57
URL: http://lenalandis.blogg.se
Postat av: Cathrin

Du har gjort det igen.......ett underbart kort.Passande text,han har ju hittat ett lyckoklöver den lille "söte"musen.Hm,ja lycka kan vara mycket,tex att ha en vän som du.KRAM Cathrin

2008-05-08 @ 08:03:13
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

*hihi* Vilken rolig serie med foton!! ;)
jag kan säga att jag garanterat skulle se likadan ut om jag drack kaffe!! *uuuuääk*
Vilket toppenfint kort!!! Härliga detaljer å vilken passande text!
Kraaam Petra

2008-05-08 @ 12:25:23
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Lisbet

Jag behöver lite inspiration så jag kör en liten blogg runda. Har varit lite krasslig efter en operation så jag har inte kommit igång ordentligt. Känner att jag vill se vad andra har gjort och riktigt njuta och få ideér.
Underbara kort..

Ha en skön torsdag.

2008-05-08 @ 14:21:02
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Sanne

Prova med mycket socker o mjölk (och helst Nescafe)så är det jättegott, jag lovar! ;o)
Enda sättet jag dricker på...och jag började inte dricka kaffe förrän jag var 30.

2008-05-08 @ 21:10:42
Postat av: Dani

Härligt kort, roligt att få se din reaktion på kaffe ;-) För mig är det tvärt om tycker att jag börjar bli äcklad av kaffe nu för tiden. Kan ju vara att överkonsuptionen har gjort sitt ;-)

Trevlig helg
Kram Dani

2008-05-09 @ 14:21:10
URL: http://www.danijela-dani.blogspot.com
Postat av: Lotta/ FruH

Roligt kort på ditt kaffedrickande, kommer du så du kan öva på Hildas nästa helg? Själv dricker jag mängder av grönt the hemma och kaffe borta!
Ditt kort är så vårigt och fint! Hoppas att dina land blir fina och njut av solen min vän!
Ha en underbar helg!
Kram,
Lotta/ FruH

2008-05-09 @ 21:18:56
Postat av: Malin

Jättefint kort =D
Jag är inte heller vuxen för jag avskyr kaffe! Som sagt det luktar uuunderbart men smakar räv... Med en massa socker och mjölk i (ev lite shoklad om det får plats) så kanske det kan bli drickbart..

Ha en härlig söndag! =D

Kram

2008-05-11 @ 10:57:31
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Petra S

Hej!
Jag tycker att du fick till kortet jättebra ! Ingen idetorka där inte !! Men jag vet hur det är... och andra gånger har man hur mkt ideer som helst, men inte nån tid att förverkliga dem !
Hoppas att helgen varit bra. Vi var och köpte skor till Erik idag, och såg dig i kassan när vi gick förbi , hann inte säga hej - men lovar att göra det nästa gång !
Ska du till Tenhult på söndag ? Det ska jag !
Kramis Petra

2008-05-11 @ 21:41:59
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: jezzza

åh vilket gulligt kort du har gjort ..
måste nog sätta mig vid mitt scrappingbord nu och skapa lite man blir så sugen när man tittar runt på nätet :)

2008-05-12 @ 10:42:15
URL: http://www.jezzzas.blogspot.com
Postat av: jezzza

åh vilket gulligt kort du har gjort ..
måste nog sätta mig vid mitt scrappingbord nu och skapa lite man blir så sugen när man tittar runt på nätet :)

2008-05-12 @ 10:42:28
URL: http://www.jezzzas.blogspot.com
Postat av: gunilla/nilla

Ja det syns att du inte gillar kaffe, denna livets dryck. Du ser precis ut som mina söner gjorde när dom för första gången fick smaka mosad potatis som fast föda.
Kortet du har gjort är SÅÅÅ fint. Gillar färgerna och den underbart söta stämpeln. Blir så glad av det röda.
Sköt om dig och ha en underbar dag
kram/Gunilla

2008-05-12 @ 12:01:44
URL: http://kortnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback