-lilla fröken solsken-

Nu har jag äntligen tagis lite bilder på lite Layouter som jag gjort till Märtas album. Ibland har man lite idetorka, så till den här LO´n har jag faktist liftat från Annyts Scrapkaos
Gillade verkligen hennes LO och jag ville göra något liknande.



Märta är ca 1 1/2 år full med glädje och bus!





Idag har alla flickor i detta hushåll namnsdag.... så jag och Märta har firat med en bulle och lite saft ute! Lilla Selma fick desvärre bara titta på.

I lördags så skulle jag Märta min mamma och pappa åka till göteborg för att gå på Konghalla mässan, det kom något annat i vägen, mammaoch jag han vara på mässan ca en halvtimme innan vi fick åka hem igen.... Vi som skulle ha en mysig dag med mormor och morfar...  Så blir det ibland man kan inte styr över vissa saker! Märta fick magsjuka...




Jag läste något på Emelies blogg för ett tag sedan...

Tänk dig att det finns en bank som varje morgon sätter in 86 400 kronor på ditt konto. Det är inget fel. Insättningarna är lagliga och korrekt gjorda av en otroligt rik välgörare.

Men banken överför inte pengarna till nästa dag.

Varenda natt blir alla pengar som du inte använt den dagen borttagna från ditt konto.

Vad skulle du göra i ett sådant tillfälle?Självklart hade du använt alla pengarna den dagen de sattes in på  ditt konto, dag efter dag.

Och det roliga är att alla har vi ett sådant konto!

Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto eftersom namnet på ditt konto är tid.

Varje dag blir du utrustad med 86400 sekunder.

Varje natt försvinner all den tid du inte utnyttjat.

Ingenting blir överfört till nästa dag och du kan aldrig använda något i förskott.

Varenda dag startas ett nytt konto för dig.arenda natt försvinner obrukad tid. OM du inte nyttjar dagens insättning så är det enbart ditt fel.

Det finns ingen väg tillbaka. Du kan inte övertrassera kontot i morgon!

Du måste leva i nuet och förbruka dagens insättning. Investera tiden smart så att du får bästa möjliga avkastning i form av hälsa, lycka och framgång.Tiden går.

Gör det bästa av dagen idag!


Ur boken "Vishetens pärlor"



Sen måsta jag gratulera HV71 som tog SM GULD!

Ha det bäst kram Theresia


Kommentarer
Postat av: Hanna

det är så roligt att du uppdaterar så ofta nu för tiden, din inspiration är verligen tillbaka :)

vi kommer gärna ut och leker någon dag snart (när magsjukan är borta ;)) elvira har faktiskt scharlakansfeber just nu, fast hon är smittfri och pigg igen... så idag ska vi till dagis igen.

massa vår-kramar till er alla

2010-04-27 @ 08:06:25
Postat av: Cathrin

Hej hopp!!



Du fick väl min lilla namnsdagsgratulation på sms??



Jättefin Lo, såna ska jag göra i mitt nästa liv. ha,ha.



Åh, nej fick hon magsjuka lilla snurpan, vilken otur.Då blev det inte mycket mässa för din del, hann du shoppa något eller gick pengarna till inträdet??

Håller med föregående talare att det är roligt att du är med på banan igen och uppdaterar.



Ha det bra och hoppas ni andra slipper magsjukan.



Kram Cathrin

Postat av: Emelie

Stackars Märta, magsjukan är aldrig roligt...

Hoppas hon piggar på sig snabbt.

Grattis på namnsdagen i efterskott.

Finfin LO du gjort också!

Ha en mysig dag!

Kram Emelie

2010-04-27 @ 10:00:36
URL: http://emeliespyssel.bloggplatsen.se
Postat av: Petra/Paradise

Härlig lo!! Hon är för gooo, din lilla solstråle!! :D



Tråkigt med magsjuka speciellt när det inträffar på mässan :(



Hoppas allt är bra med er för övrigt!

MÅNGA KRAMAR Petra

2010-04-27 @ 20:17:12
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Hej tjejen!



Råkade just snubblade in hos dig, vilken härlig blogg & massor med fina skapelser! =) Välkommen att kika förbi hos mig.



Om du vill stå med i min blogglista så hittar du en länk till "blogs of note" i min blogg samt att du gärna får stå med i min rak-bok, vill du det så mailar du mig din adress till [email protected] så kanske postis kommer med något gott när du minst anar det! ;)



Ha det gott, soliga kramar Ulrica

2010-04-27 @ 20:43:08
URL: http://www.mysmumlan.blogspot.com
Postat av: VeronikaP

Oj, vilken fin LO! Jag gillar färgerna och det enkla fast ändå dekorerade.

Passar ju också in här på din blogg... med färgerna menar jag, ha, ha!

2010-04-27 @ 23:12:57
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Jättefin LO!

2010-04-29 @ 12:16:47
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback