-giro de Botttnarydia-

Ja då har vi avklarat den årliga cykelfesten i Bottnaryd. Vi hade en så trevlig dag med mycket god mat ocfh trevligt folk.

I korta drag går det ut på att man får ett kuvär där står det vem man ska cykla till och äta förätt. Man är två par förutom de som man blir bjuden till på varje bjudning. Totalt var det runt 60par som var med och cyklade. Vi som inte har bott här så länge är det ett jättebra sätt att lära känna nytt folk på. Sen cyklar man tillbaka till byn och får ett nytt kuvär där det står vem man ska äta huvudrätten hos osv... Man blir ju självklart tilldelad någon rätt att bjuda på hemma hos sig.

Vi blev i år tilldelade efterrätten.  Efter desserten hos oss åkte vil iväg med buss till en loge för dans.

Jag älskar ju att duka och planera det är en passion jag har, så här såg det ut iår....












Årets efterätt blev efter många om och men  HALLON OCH SALMIAKPARFAIT   receptet finns naturligtvis på
Systrarnas meny, det är ju min syster VeronikaP och min receptblogg!

Den var mycket lyckad!

Ha en bra dag och en liten kokmmentar är kul om du hinner....

Theresia


Kommentarer
Postat av: Britta

Otroligt vackert dukat!! Jonas delade med sig av receptet...låter mumma....måste provas snart. Vi har vår cykelfest om några helger...men jag tror inte att vi får efterrätt två år i rad annars hade det hä varit ett hett alternativ. Hoppas att allt är bra med er annars. Stor kram/ Britta

2010-08-20 @ 15:52:00
Postat av: Cathrin

Gud så fint....me like. Päronkonjak i glaset kanske, GAPFLABB.



See you!! Kram Cathrin

Postat av: AnnikaS

Det låter som en mycket kul grej det här, perfekt att träffa lite nya människor. Dukningen är riktigt fin och jag kan avslöja att jag är såååå avundsjuk på dina koppar. Receptet ska jag kolla in, var länge sedan jag var inne där nu.

kram Annika

2010-08-21 @ 08:18:52
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: VeronikaP

Jag tror minsann att du gillar rött och vita prickar... :-) Du har gjort jättefint!

Nyfiken på efterrätten också, någon gång kanske!!

2010-08-21 @ 17:21:42
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Gud så vacker dukning!

Tack för din snälla kommentar. Kul att du hittade mig- så att jag hitta hit! Här finns ju också massor av inspiration. Underbara kort! Måste kolla vidare¨

Ha en skön helg!



Kram Ellinor

2010-08-21 @ 20:32:17
URL: http://vittarvackert.blogspot.com
Postat av: Angela

Vilken fin dukning! Det gör verkligen mycket för helheten när man dukar fint. Rött och prickigt kan liksom aldrig bli fel... :)

2010-09-03 @ 09:34:45
URL: http://trivsammastunder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback