-å här går min symakin för fullt-

Ja det kanske är på tiden för ett nytt inlägg här på min kära blogg.

Här går min symaskin för fullt oftast när barnen gått och lagt sig på kvällarna men även ibland på dagarna. Selma älskar att sitta i mitt knä och titta och hjälpa mig att sy. Det är inte alltid så lätt men det går faktiskt ganska bra ändå....

Jag har ju haft en liten tanke att vara med på julmarknaden här i Bottnaryd och kanske någon mer stans.

Det är så roligt att sy dessa små figurerna, visst är dom söta...







Här går dagarna i ett men jag njuter hela tiden för efter ju l ska jag ge mig in i jobbträsket på allvar och det ska bli skoj även om jag kommer att sakna allt som jag och mina barn gör om dagarna!


Jag antar att det är lite som att papperspyssla, jag älskar och dras till allt som är gulligt. Det är en lycka att få välj småmönstrade gulliga tyger till kläderna, få dekorera med knappar spetsar och band mm mm 




Visst är min spetslåda underbar! Me like.....



Och för att inte tala om mina tyger (kunde lika gärna varit papper).

Ha en bra dag nu ska jag och Selma gå och sy lite... hihihi

Sen såg jag något bra hos min syster på FB... gå in på sidan nedanför och titta...

http://www.slutet.se/


Kramelikram Theresia

Kommentarer
Postat av: Hanna

de är verkligen jättefina!

du är väldigt duktig :)



kramar

2010-11-08 @ 18:08:17
Postat av: Cathrin

Söta??? Det är ju bara förnamnet!! Gissa hur sugen jag är på att sy en jag med??



Får jag bara beskrivningen så ska min maskin oxå trampas igång.

Glöm för allt i värlen inte att gå, nu är vi på krigs-stigen.



Kram Cathrin

Postat av: Tesa/Therese

Åh så underbart söta. Och tack för din söta kommentar hos mig:)

Kram Tesa

2010-11-09 @ 12:15:19
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Anita

Hejsan!

Åh, vad duktig du är! Helt underbara.

Säljer du på beställning? Jag får ju habegår direkt.

Kramis från Anita

2010-11-09 @ 19:14:02
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Petra/Paradise

Herrejisses vad du legat i!!

Tusen va duktig du är!! Att göra en sån där Tildadocka tar ju hur lång tid som helst att göra, med alla detaljer som kläder och hår!



Jag ställer samma fråga som Anita, säljer du på beställning?!



KRAMISAR!!

2010-11-11 @ 10:43:21
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Du är helt otrolig, de är hur fina som helst!

kram Annika

2010-11-11 @ 16:59:09
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Catta/eldhexan

Hej! Vad roligt det var att hitta din fina blogg!

Jag har något till dig inne på min sida!:)



Catta/eldhexan

Postat av: Sofia

Åh vilka fina saker! Du är så duktig. Kram Sofia

2010-11-14 @ 14:01:10
Postat av: Christina Järgenstedt

Har för längesedan insett att du är flitig och tycker om vackra gulliga ting. Beundrar Dej för Din konst och genirositet. Tack för att Du är!

Christina

2010-11-18 @ 08:45:01
Postat av: Floosan

Har du sytt figurerna? Hur söta som helst, går dom att köpa?

2010-11-23 @ 10:24:27
URL: http://blogg.mama.nu/floosan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback