- å en liten tårta skulle smaka-

Jag har ju börjat att gå på "virk och stick café" här i Bottnaryd, det är så trevligt på alla vis! Ska jag vara väldigt ärlig så är det trevligt att göra något utanför hemmet, komma iväg och träffa ett gäng härliga damer, mycket gott fika och så gör vi ju någon form av handarbete allihopa.

Jag började att virka en liten prinsesstårta (lite på begäran av syster), jag han inte riktigt klart men nu har jag virkat klart den här hemma och den har fått en liten tårtkompis.



Nu när jag skulle fota tårtorna (hmm stavas det så tros?) så var det en liten tjej som var väldigt tårtsugen här hemma.....







Det smakade nog inte så gott som det såg ut. Tårtorna fick jag tillbaka när hon provsmakat båda två!  De är perfekta till Märtas "My little ponnys" när de har tårtkalas.

För ett tag sedan sydde jag en liten katt som Märta genast blev mamma till. Nu har jag sytt en till katt som en liten liten nyfödd flicka ska få ta hand om i framtiden.



Pinsamt!!! Nu ser jag ju och kommer ihåg att Lilla Selma drog ut ena morrhåret på kattens ansikte det är ju bara en kvar...



Det var ett sorgligt farväl här hemma men är den beställd så är den. Fast ska jag vara ärlig så är det jättesvårt att skiljas från vissa saker som jag gjort. Men jag kan ju göra flera det är ju det bästa!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tusen tusen tack för katten...den kommer ha det jätte bra i Gislaved! Du kommer att få göra en till sen...i januari:) kram kram

2010-09-18 @ 22:06:04
Postat av: Lotta Einar-Williams (Sjostrand)

Vilka fina tartor! Och vilken annu finare prinsessa som forsoker ata upp dom!



Sa roligt att se vad du gor, du ar sa himla kreativ.



Kram

Lotta

2010-09-19 @ 06:37:52
Postat av: VeronikaP

Gulligare än gulligast!

Både tårtorna, kaninerna och Selma!

Postat av: AnnikaS

Söt, sötare, sötast! Alltså tårtor, katt och Selma.

kram Annika

2010-09-19 @ 19:39:09
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vad fina tårtorna blev! Vi syns i morgon.

Kram Sofia

2010-09-19 @ 21:50:12
Postat av: Cathrin

Smaskigt värre!! Undrar om jag ska börja virka oxå eftersom jag inte har något annat att pyssla med.



Kram Cathrin

2010-09-19 @ 22:32:58
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Ååh! Vilka superfina tårtor du gjort gumman!!

Shit vilken talang du är!!! :D



Kraaaam

2010-09-22 @ 18:48:39
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback