-två spillbitskort och en utmaning-

Ja helgen springer ju alltid iväg så fort... jag har blivit lite bättre efter min förkylning, vilket jag är väldigt glad över!
Melodifestivalen var ingen höjdare denna gången tyckte inte jag, men ändå tittade jag färdigt.

Jag har gjort två kort med spillbitar - man samlar ju på sig en hel del! Det kommer nog att bli några spillbitskort till, för det var riktigt roligt när man väl börjat. Ett kort blev ju i riktigt sprakande orange färg - riktigt kul att ösa på med färger!


image240



image241

Ja jag har blivit utmanad av
Lotta FRUH att berätta några sanningar om mig själv!

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg där den svarar på frågorna. I slutet av inlägget utmanar bloggaren nya personer...

Vad gjorde du för tio år sedan? Ja jag tror jag utbildade mig till florist i Borås..

Vad gjorde du för ett år sedan? Då var jag mamma ledig och njöt av att vara tillsammans med Märta varje dag! När hon sov kunde jag pyssla lite...

Fem snask du gillar? Choklad, Marianne, läkerol, bilar och ostkrokar.

Fem sånger du kan hela texten utantill? Ja det är inte många... jag kan några barnsånger typ Bä bä vita lamm, Blinka lilla stjärna, Krakel spektakel, Lilla snigel och Vem kan segla förutom vind.

Vad skulle du göra om du var miljonär? Ja om jag blev miljonär skulle jag betala av lånen, köpa ny bil, ha obegränsat med QK alfabeten, se till att mina nära och kära har det bra och en sak som är hemlig...

Tre dåliga vanor? Ja ibland fastnar jag allt för lätt vid datorn, jag har svårt för att säga nej och ibland gnäller jag över ingenting för vi har det ju så bra i sverige!

Fem saker du gillar att göra? Pyssla - skapa, Arbeta i trädgården, Arrangera blommor till en dukning, Läsa en bra bok och ibland ingenting.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa? Hmm vilken fråga... inte en aning!

Fem favoritsaker? Mina pysselsaker, mitt hem, dammugaren, tv´n, datorn!


Joho jag är klar så nu utmanar jag föjande personer: Cathrin (lessen vännen), VeronikaP, och LInda -knorrig!

Ha en trevlig kväll! Theresia

Kommentarer
Postat av: Lotta/ FruH

Fina kort av dina spillpapper, igelkotten är så söt!
Ditt kort i förra inläget är SUPERMYSIGT ( jag diggar turkost väldigt mycket..)Whipper gör många fina stämplar med, eller hur!
Skönt att du är piggare, typiskt till sportlovet har vår stora tjej blivit rejält förkyld...
Ha det bra!
Kramar,
Lotta/ FruH

Postat av: Cathrin

Ledsen!!! Du är inte rädd av dej förstår jag. Vågar du komma till jobbet i morgon?? Ja du vet ju tydligen att jag INTE älskar denna form av "pyssel",men kanske tar jag mej i kragen och hakar på ,men inte i kväll.JAG ÄR SÅ TRÖTT. Skönt att du är piggare. Kram
Cathrin

2008-02-10 @ 20:56:18
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: zizzi

Halloj
Kul att läsa lite om dig.... Jobbar du som florist? Kan förstå att du har en konstnärlig ådra i dig.
Fina kort som vanligt! Så bra du lyckas få ihop spillbitarna, tycker det är svårt själv.....
ha det bra/ Kram cissi

2008-02-10 @ 20:56:53
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Anzan

SNYGGA kort!! Efter mitt röjande i scraprummet i helgen har jag insett att jag har en GIGANTISK hög med spillpapper som jag måste göra något åt :)

Din fråga om mina foton - jag redigerar dem i Photoshop innan jag skriver ut. Till det där har jag använt en svartvit "action".

Ha en bra dag!! **kram**

2008-02-11 @ 07:49:46
URL: http://www.anzanscrap.se
Postat av: gunilla/nilla

Gillar du din dammsugare, haha. Det var kul! Min pappa kallade alltid den för nöjesmaskinen när mamma tog fram den.
Vilka fina kort du har gjort! Så läckert med spillbitar. Det har man en del. Fina kombinationer fast det är överblivet papper och en söt stämpel.
Ha en skön vecka
kram/Gunilla

2008-02-11 @ 09:07:53
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Tjosan!
Jag ska svara på frågorna snart... ska bara.... :-)

Dina kort är jättefina!!

2008-02-11 @ 18:28:18
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

*hihi* tack för rolig läsning! =)
FIna kort du gjort vännen!! OM man skulle ta sej an sin "Lilla" spillbitshög! ;)
nä...det får bli nån annan gång!
Många kramar Petra

2008-02-11 @ 22:39:14
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
Tack för roligt paket. Inte saknar jag blått. :o) Här är ju härliga vårfärger. Visar det nog i bloggen imorgon. Inte kortet, för det finns bara i tankarna än så länge. Men materialet så folk få se vad man kan göra av det.
Du är ju himla finurlig och pysslig som kommer på såna här roliga idéer. Tack för att du finns.
Älskar det lilla fina brevet du skickade med. Tack.
Må så gott och hoppas att du mår bättre.
Kram, Anita

2008-02-11 @ 23:00:44
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Zara

Underbart resultat av spillbitsutmaningen, kanonfina kort!
Kram

2008-02-12 @ 08:59:42
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Linda

Utmaningen är antagen nu. :)

2008-02-12 @ 10:28:44
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Malin

Oj vilka fina kort=) Det är nog inte så dumt att börja på spillbitarna...man har ju "några" som ligger...måste samla ihop dom och titta vad jag kan göra=)

ha en bra dag!

2008-02-12 @ 12:03:35
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: ciiccii

Så fina kort du gjort. Jag bestämde mig för en dryg vecka sedan att jag skulle göra minst tio spillbitskort innan jag fick ta av ett nytt papper. Jag tycker det är jätte roligt. Man får helt nya idéer när bitarnas storlekar styr vad man kan göra.
:0)
Cicci

2008-02-15 @ 18:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback