-Märta och Selma´s hus-

Ja det var ett projekt som blev lite mer än vi tänkt oss! Vi köpte en lekstuga, den levererades hit en mörk och kall vinterdag för ett år sedan. När jag kom hem från jobbet den dagen var jag tvungen att titta både en och två gånger för lekstugan var ju inte riktigt i den färgställningen som vi beställt.




Så till våren skrapade min man av färgen för jag tyckte att lekstugan såg så dyster ut i rött och svart....





Sen grundmålade Jonas och min pappa Erland lekstugan, jag drog väl lite med penseln med men orkade inte så mycket då jag var höggravid! Märta målade lite med men hon tyckte det var roligare att måla med kritorna på hennes staffli.





Här är den färdig målad med samma färgställning som vi har på vårt hus! Sen sattes det upp innerväggar, tak och lister. Vi ålade o målade, tapetserade och dekorerade tills allt var klart en sommardag.




Detta fotot kunde jag inte motstå att inte ta med, inte en tanke på att Märtas klänning passar så bra in i lekstugan. Här är diskbänken och spisen, som jag har önskat och Jonas har gjort efter mina önskemål... Spisen köpte jag på Erikshjälpen för en femtilapp.



Bordet och stolarna fyndade jag verkligen på IKEA de hade ett kanonerbjudande just den dagen då vi var där, så jag tänkte inte utan köpte bara!
Golvet har jag faktiskt målat, vi funderade på att lägga in ett plastgolv eller något annat men sen beslöt vi oss för att måla det och det blev jätte bra!






Även docksängen och hyllan är från Erikshjälpen, gardinerna och påslakandet har jag sytt själv.



Å jag älskar denna lilla lekstuga, vill att det ska bli sommar så att vi kan leka där igen. Men hade det inte varit för mina föräldrar som hjälpte oss att göra iordning lekstugan så kanske den inte hade varit klar ännu. Tack mamma och pappa för all hjälp!

Märta och hennes kompisar lekte i det lilla huset många långa timmar i sommras.

Nu är det snart första advent och Märta fick en överaskning i dag när hon kom hem från dagis nämligen en luciakrona. Hon blev så lycklig!!! Nu ligger hon i sin säng med kronan på bordet, jag får nog gå in o släcka ljusen om en stund...
I år vill hon inte vara sjärngosse utan lucia precis som hennes kompisar.

Ha en trevlig dag! Theresia

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Lekstugan är verkligen helt fantastiskt fin! Kan tänka mig att båda tjejerna kommer tycka det är kul att leka där i många år framöver.

kram Annika

Postat av: Petra/Paradise

ÅÅH!!

TAck för att du delar med dig av dessa foton!

Man blir helt varm i kroppen =)

Stugan är supermysig!! Förstår att Märta är överförtjust i att vara där.

Det hade jag också varit!! ;)

Du har gjort ett riktigt bra jobb som dekorerat invändigt OCH målat! =D

Märta har blivit så stor..lilltösen!

Vad söt hon är =)



Trevlig första advent vännen!!



KRAMAR Petra

2009-11-26 @ 19:28:52
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Hanna

helt underbara foton!! Elvira har ju fått äran att leka i stugan tillsammans med Märta, och det var ju väldigt populärt, så vi ser fram emot årets ljusa delar igen och hoppas på många roliga lekdagar i er trädgård.

många kramar till er alla från oss alla

2009-11-27 @ 18:35:43
Postat av: Pysslica

Åhh du har verkligen gjort jättefint! Tack för inspirationen.

2009-11-28 @ 00:04:20
URL: http://pysslica.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

haha Ledsen att behöva göra dej besviken, men nej..det är inte det du gissar ;)

Märkte sen när jag skrivit det, att det låter som det kunde vara DET ;)



Trevlig helg!!!



KRAMAR

2009-11-28 @ 15:14:18
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Angelika

Men ååhh!! Vilken underbar lekstuga! Precis en sådan som man tänkt i huvudet att barnen skulle få... Nu har vi bara ett jättestort "skal" på tomten utan dörr och fönster och så har det sett ut några år nu skäms

Förstår att Märta måste älska sitt lilla hus =)



Ha det gott!

Kram

2009-12-02 @ 10:53:53
URL: http://angelikasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Guuuud så underbart sött huset blev till slut. Sen gör det ju inte saken sämre att du är en hejjare på att inreda. Kram cathrin

2009-12-03 @ 08:46:40
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: sannaf

Åååååååå vad fiiint!

2009-12-07 @ 08:53:46
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback