-det blommar i min stol-

Vilken underbar dag det har varit idag! Solen har värmt och det har INTE regnat. En helt underbar dag med lite smak av höst i luften tycker jag.

I sommras såg jag någon som hade planterat blommor i en stol....  men då hade jag redan planterat mina sommarblommor i en kruka. Så iden fick vänta!
Nu när blommorna började se väldigt trötta ut efter allt regnande så tog jag tag i mitt stolprojekt!
Stolen fyndade vi på loppis för 35kr, lite fönsterfärg målade vi på då jag tyckte att stolen skulle vara fin vit till vår trapp.
Vi häftade dit hönsnät i botten lite skålformat så att det skulle få plats lite jord i sittsen, sen la jag dit lite platt mossa så att inte jorden skulle trilla ut.




Vi har ju i sommar bytt alla räcken på de tre trappor vi har och målat dem så trappan känns som ny. De svarta lycktorna brukar vi bara ha på vinterhalvåret men vi plockade alldrig ner dem i år...







Fågeln som sitter i blomman har jag och Märta gjort av en gren tycker att den är lite rolig!



När vi skulle måla stolparna som håller uppe vår balkong så var vi tvugna att plocka ner vår 4, den var väldigt gammal och grå.

Jonas sågade då ut dessa bokstäverna på min begäran. Det blev jättefint tycker jag, iden är inte min utan den tog jag från
Pyssellitens fina blogg.

Det är alltid så roligt med något som inte alla andra har!

Ha en bra dag. Theresia






Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin stol!! Jag vill me ha en sådan. Jag hade faktiskt tanken att göra nåt liknande med våran gamla toastol men det blev aldrig av ;) En vanlig stol funkar ju me. Ser fram emot att träffa er snart, jag tror att Märta och Willem kan ha kul ihop och säkert hitta på mycket bus :)

Kram Anna

2010-08-23 @ 21:40:36
Postat av: Emelie

Åh, vilken underbar stol. Ser helt ljuvligt ut.

Du har något att hämta i min blogg.

Ha en härlig dag!

Kram Emelie

Postat av: Cathrin

Hej hej!! Kul att få se din stol....hörde talas om den. Har oxå länge tänkt att jag ska göra något åt det hållet, men aldrig fått tummen ur. Men nu när jag ser hur fin din blev så kanske kag slår till.



Ska bara jaga reda på en stol först.



Kram cathrin

2010-08-24 @ 15:12:24
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej ! SÅ himla fint det blev !! Vilken fantasi...men så jobbar du med blommor va?;)

Ha det så bra.

Kramkram från Petra

2010-08-24 @ 15:43:40
URL: http://petras-place.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

WOW så snyggt! Gillar både stolen och bokstäverna som hussiffra. Skulle oxå vilja ha det så, men det gör sig inte med 59.



kram Annika

2010-08-25 @ 18:49:30
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Pysseliten

Stolen var ju döläcker ,Och bokstäverna vart ju kanon .Visst är det kul med något annolunda .

2010-08-28 @ 07:05:50
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback