-mormorsrutor och en sork-

Nu när det blivit så populärt att virka mormorsrutor så måste jag få visa vad jag virkade för ca 10 år sedan. Jag virkade en hel sommar och det blev denna underbara filt i ullgarn. Den är så varm och skön för den värmer verkligen när man är frusen.
Jag gillar ju svart och grått så färgvalet var inte svårt.





Nu 10 år senare virkar jag faktiskt en ny, fast den är en färgkaramell. Märta ska få ha den i sitt rum och färgerna har jag hämtat från hennes underbara tapet.
Det är kul att virka och det går ganska fort faktiskt.





Nu har faktiskt min snälla mamma hjäpt mig att virka det sista röda varvet måste jag ju erkänna. Tack mamma för din hjälp. Imorgon ska jag bege mig till församlingshemmet där de har ett stick och virk kafe. Tänkte att det vore lite trevligt.



Idag när jag var ute och promenerade så stötte jag på denna underbart söta lilla flugsvamp. Visst är den söt! Skullle kanske säga helt perfekt!

Hittade en ny trevlig promenadväg att gå, är ju beroende av skogsvägar då det inte är allt för lätt att dra vagnen på en liten stig i skogen. Inte helt fel att den lyser upp av gult i kanterna...

Fick även en liten mikro fästing på benet igår, den fick ett dystert slut i toan.


Känsliga läsare behöver ej förstora bilderna nedan...

Vi har alltid haft problem med sorkar i vår trädgård efter att vintern töat bort var vår gräsmatta ett rent sorknäste det var så mycket högar, jag nästan grät. Varför på vår tomt...

Den lilla sorken visade sig vara en mullvad... tack syster för denna informationen! Man lär så länge man lever!



Så här såg det ut i våras över hela vår gräsmatta.

Men nu så är det en mindre HURRA.... men detta kanske var gammelmormor som inte fattade att man inte ska gå in i fällorna...  Titta på dessa små eller stora grävskopsfötter den har.



Klickbara bilder om du vågar...


Ha en trevlig kväll Theresia

Kommentarer
Postat av: Din make

Du, den sorken fick vad han/hon förtjänade. Nu ska vi se om det bara var den, eller om resten av gänget ligger kvar och flinar åt oss.... Fällorna är gillrade igen!!!

Postat av: VeronikaP

Hörrö, det där är ju en mullvad och inte en sork!



När Märtas filt är klar kanske du kan göra en filt till mig också? Jag kan köpa garnet, ha, ha!

2010-09-07 @ 21:54:47
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Theresia

Mullvard...

2010-09-07 @ 21:58:57
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Din make

Är det? Är inte de ännu värre än sorkar? Jaja, nu är han borta i alla fall!

2010-09-07 @ 21:59:05
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Emelie

Underbar filt och Märtas kommer också att bli kanonfin, härliga färger!

Skönt att ni fick fast den lille inkräktaren.

Ha en härlig dag!

Kram Emelie

2010-09-08 @ 06:47:35
URL: http://emeliespysselsida.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

Nämen!

Var det en mullvad som härjade under eran gräsmatta?!

Hoppas den inte hann avla av sig innan utan att gångarna får stå tomma framöver.



Vilket jobb med virkandet! Hejdlöst duktig!

Men jag kan tänka mig att det blir lite som en drog.

...bara en till...eeeeeen tiiiill... ;)

Superfin är den färdiga filten iallafall å jag tror säkert att även den andra kommer bli det!! :D



Ta hand om dej vännen å fortsatt trevlig helg!!!



KRAM Petra

2010-09-11 @ 15:16:57
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Käranån

Hej!



Gillar din filt i gråa toner!! "Karamellfilten" blir oxå jättefin, jag började på ett mormorstäcke i fjol, men sen tröttnade jag på att virka, borde kanske leta reda på var jag har dem...

Här finns inga mullvadar, men tyvärr en hel del sork som har bosatt sig under vår gräsmatta!! Ha en fortsatt trevlig helg, utan mullvadar...

2010-09-11 @ 17:58:00
URL: http://tygodamm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback